TANGKAP PEPAHAT DI PANTAI MORIB


HI UOOOLLSSS..

kali ni aku citer pasal aku cari pepahat di pantai morib, banting...

untuk cari pepahat ni...kita perlukan kapur simen, lidi panjang dengan baldi je..pastu pakai la pakaian yang sesuai ok...certain orang pakai air garam atau garam je ..tapi aku lagi seronok pakai kapur..kapur simen ni 4 ringgit je 1 bag...so jimat laa...nak cari pahat senang je...perati pasit laut tu...de lubang..cucuk jer..bile pepahat tu panas.pepahat tu akan keluar dengan sendiri..pastu amik masuk baldi..huihihihihi...

bila air laut surut...sampai tgh laut boleh jalan...
tengah mencucuk pasir laut dgn kapur..
hasil pepahat yang berjaya ditangkap...
pepahat yang sudah masak..sedapp..
untuk masak pahat ni...aku suka main campak campak..so korang agak agak sendiri ok..

 RESIPI MASAK PEPAHAT

bahan- bahan...(potong je kalau malas)
  1.  bawang merah
  2. bawang putih
  3. halia
  4. serai
  5. cili padi
  6. garam 
  7. sos tiram
cara- cara...
  1. tumis semua bahan yang potong tadi..
  2. masukkan pepahat smpai kulit pahat terbuka
  3. masukan sikit sos tiram. n garam
  4. hidang dgn nasi panas...sedapppnyee......


  sekian..:)                                           



No comments:

Post a Comment

PERSEDIAAN TRIP JAKARTA BANDUNG 2019

HI UOLLLSSS kali ni budak office aku de buat trip ke jakarta-bandung..3 hari 2 malam...macam biasa, kalau kami nak buat trip dlm malaysia ...