MENDAKI BUKIT BATU PUTIH PORT DICKSON

bukit batu putih
HI UOOOLLLSSSS..

kali ni kite citer pasal aku dgn adeq daeq aku mendaki kat bukit batu putih...selalu gak la lepak blue lagoon kat PD ni..tp baru tahu de bukit batu putih kat situ...hahhahaha...so plan punyer plan..akhirnye menjadi la...tp kene la angkut my adeqs dari upm...pastu kene amik lagi sorang adeq kat uitm seremban..hahhahahaha...xpe la...aku akak yang bertanggungjawap....gi la amik dorang...

sampai sana dah petang...bayaran masuk singgit sorang...xmahal pun...masuk je jalan kaki daki jalan
bertar...dalam 200 meter jer..jalan daki bukit ni de 2 jalan.

1: lalu jalan tar..masuk hutan dalam sikit terus nmpk batu besar...smpai puncak..:).
2:.lalu ikut persisiran pantai.susah sikit laa..tapi berbaloi la...

tapi sbb pemalas aku guna jalan paling senang..lagi pun dah petang...hahahhahaha.jalan smpai rumah api tanjung tuan tu..kat sebelah kanan de tape kuning macam xbagi lalu tu...korang lalu la....hahhahahaha....jalan dlm 20  minit...jumpe batu besar...dont worry..kat batu tu de tali untuk korang climbing sikit...then...jumpe la puncak bukit batu putih...kalau xnak sesak. datang la tengah ari...kalau hujung minggu mmg susah la nak amik gmbar korang je tanpa de org interframe..:)

ni la bukit nye...

No comments:

Post a Comment

PERSEDIAAN TRIP JAKARTA BANDUNG 2019

HI UOLLLSSS kali ni budak office aku de buat trip ke jakarta-bandung..3 hari 2 malam...macam biasa, kalau kami nak buat trip dlm malaysia ...